Tävling: Göteborgs Kajakrace, intresse?

Roligt!

Jag skulle gärna vara med och paddla. Är det otänkbart med start och mål i Säveån och en runda i vallgraven? Det kan bli upp mot 24 km och vi slipper den värsta Göteborgsvarvs stockningen. God tur med planeringen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag skulle gärna vara med och paddla. Är det otänkbart med start och mål i Säveån och en runda i vallgraven? Det kan bli upp mot 24 km och vi slipper den värsta Göteborgsvarvs stockningen. God tur med planeringen.
Hallå där!
Planen är att Paddelvarvet ska vara klart i lagom tid innan Göteborgsvarvet. Med start kl 09.00 räknar vi med att även trivselpaddlare (som jag) ska hinna i mål innan löparna kommer och ställer till med "problem" i vårt start/målområde på kajen en bit utanför TV-huset.

Blir det trots detta trubbel med parkeringar och framkomlighet så får vi tänka om till nästa år vad gäller tävlingsdatum och/eller bansträckning. Det här första året blir något av ett test.

Mer info kommer på en hemsida som ska släppas upp inom några dagar (förhoppningsvis)

Hoppas du kommer!

Paddelvarvet - sajt uppe nu!

Sidhuvud_pv.jpg

Sådär. De flesta bitarna har fallit på plats och nu finns en sajt uppe: www.paddelvarvet.se. Gå in, anmäl dig och sprid gärna sajten vidare till grannar, kompisar och gamla bortglömda kusiner. Vi vill se tusen kajaker på älven i Göteborg den 21 maj!

Då: Paddelvarvet Nu: Göteborgs Paddelrace!

Om exakt två månader är det dags för den andra upplagan av paddelmotionsloppet i centrala Göteborg. Tävlingen har bytt namn till Göteborgs Paddelrace, men upplägget är precis detsamma som förra året. Anmälan är öppen! Gå in på www.paddelrace.se
logga_2012_2.jpg

24 tim vs 2 tim

Såå otroligt långt att sitta 24 timmar i lådan och jag är rädd att jag tappar motivationen för resten av säsongen mot att paddla runt i saltstänkta miljöer i 2 timmar och sedan käka mjukglass och kolla babes...

Såå otroligt långt att sitta 24 timmar i lådan och jag är rädd att jag tappar motivationen för resten av säsongen mot att paddla runt i saltstänkta miljöer i 2 timmar och sedan käka mjukglass och kolla babes...

He he.... ja jag skulle nog gå på Martins val jag oxå ;)

Ps Martin du vet ett tävlingen går inne i GBG´s hamn...nog inte mkt till vågor där, tyvärr!!

/Janne

mer vågor där än i Malmös kanaler kan jag tänka mig ändå?

Det paddlas ju i GBG´s kanaler oxå å där är det nog inga större vågor!
Tycker fortfarande det hade varit kuligare med ett race i havet! Tex start vid GKF (Saltholmen) sen köra söderut å förbi Fiskebäcksbadet å igenom Eskilskanal (vilka publikplatser) Sen köra ut runda Valö å hem igen!

/Janne

Tjöta...

Men för f.. fixa den tävlingen då istället för att tjata om den här Janne.
Ta din nya V10 Sport och var med i den emellanåt skumpiga hamnen så får vi se hur ovågig vår långsträckta hamn är ;-)
Vågorna studsar gött mellan kajerna, lite knepigt på några ställen, inga problem i en havskajak, men spännande i smalare båtar.
Men-men, jag ser fram emot att se både dig och Erik B på startlinjen istället för vid den berömda sidlinjen :)
Och ni behöver inte vara oroliga, man behöver inte paddla fort, viktigast är att vara med ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips