tältväv

Efter många goda råd från forumets medlemmar, har jag nu kommit fram till att en väv av bomull och polyester är det bästa materialet att sy en kåta av. Återstår bara att få tag på detta. Några tips (shelby, pennine och point north har jag redan kollat med).

muminfar; sa:
Återstår bara att få tag på detta. Några tips (shelby, pennine och point north har jag redan kollat med).

Alla tre som du nämner har väl vävar som skulle funka.
http://www.jary.se är annars ett alternativ. På andra sidan pölen finns ett antal möjliga inköpsställen men då tillkommer frakt, moms och tull, så det riskerar att bli ganska dyrt.
/Thomas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för svaren!
Jary råkade jag hitta på nätet igår, men har ännu inte lyckats få tag på honom. Det verkar annars som att han kan vara en verklig tillgång!
Ringde tältcentralen och bad om lite prover, dock låg meterpriserna på runt 200kr, vilket blir lite svårfinansierat för en hel kåta. Prover från Pennine och Point North är också beställda, men de verkade mer vara tänkta som klädtyger.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips