Tältplatser med vatten vid Skåneleden

Hej!

Tänkte göra en kortare vandring både för att gå in skor och testa tält i helgen. Någon som känner till någon bra tältplats med tillgång till vatten utmed Skåneleden? Bor i Malmö men kan gott ta oss ut till hela länet.

Ås till Ås leden närmast Åstorp hade pump med gott vatten senast jag var där. Man kan ställa bilen vid vägen från S vid hjorthägnet.

go tur

Klåveröd är fint och har flera slingor av olika längd förutom Skåneleden. Men det finns ju många fina platser.

Ås till Ås leden närmast Åstorp hade pump med gott vatten senast jag var där. Man kan ställa bilen vid vägen från S vid hjorthägnet.

go tur

Vet inte vad du menar med "vägen från S". Vet du om det finns pump sådär en lagom dagsvandring bort utmed leden?

Klåveröd är fint och har flera slingor av olika längd förutom Skåneleden. Men det finns ju många fina platser.

Har varit en del vid Söderåsen. Håller med om att det är fint! Är mest det där med vatten jag är ute efter. Vore mysigt att kunna slå upp ett tält och laga mat med stormkök.

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
VIll du ha papperskartor och följa leden finns denna nyutgivna bok:

/Patrik

VIll du ha papperskartor och följa leden finns denna nyutgivna bok:

/Patrik
Tackar för tipset!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.