Tältplats nära Ales Stenar?

Hej.
Jag känner till tältproblematiken i vissa områden i Skåne, o därför vänder jag mig t denna enirma kunskapsbank igen. SOM TITELN BESKRIver så söker jag tips på tältplats nära Ales Stenar. Med nära menar jag inom en mil. Befinner mig för tillfället vid tältplatsen i Stenshuvud. Vill söderut o sedan västerut, därav tråden.
Tackar för förslag.

Vill du ha tillgång till dusch och annan service så ta in på Löderups strandbads camping, 4 - 5 km öster om Kåseberga. Brukar ha specialpris (lågt) för ensamma vandrare och cyklister. Och det är lite av vildmarkscamping, alltså inga finklippta gräsmattor med kritade gränser , inga vattenrutschbanor, ingen pool i s v. Fri placering i ett halvskogigt område.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Liten fortsättning:
Vill du bo i "vildmarken" så är skogen och sanddynerna mellan Sandhammaren och Löderups strandbad ett mycket bra ställe (inga hus och inga bilvägar eller liknande). Dock osäker på eventuella begränsningar rent tillståndsmässigt, bör framgå i broschyrer m m om skåneleden.

Tack för tips. Behöver eg bara en platt plats utan klagande "grannar", kan lika gärna va vändplatsen på en skogsväg. Ska ba va där en natt.

Pass upp så att ni inte kommer på V sidan om Kåseberga då skjutfältet brukas av många och ofta. Jag har vildkampat mellan Sandhammaren o Löderup och det gick väl.

go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips