Tältplats nära Ales Stenar?

Hej.
Jag känner till tältproblematiken i vissa områden i Skåne, o därför vänder jag mig t denna enirma kunskapsbank igen. SOM TITELN BESKRIver så söker jag tips på tältplats nära Ales Stenar. Med nära menar jag inom en mil. Befinner mig för tillfället vid tältplatsen i Stenshuvud. Vill söderut o sedan västerut, därav tråden.
Tackar för förslag.

Vill du ha tillgång till dusch och annan service så ta in på Löderups strandbads camping, 4 - 5 km öster om Kåseberga. Brukar ha specialpris (lågt) för ensamma vandrare och cyklister. Och det är lite av vildmarkscamping, alltså inga finklippta gräsmattor med kritade gränser , inga vattenrutschbanor, ingen pool i s v. Fri placering i ett halvskogigt område.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Liten fortsättning:
Vill du bo i "vildmarken" så är skogen och sanddynerna mellan Sandhammaren och Löderups strandbad ett mycket bra ställe (inga hus och inga bilvägar eller liknande). Dock osäker på eventuella begränsningar rent tillståndsmässigt, bör framgå i broschyrer m m om skåneleden.

Tack för tips. Behöver eg bara en platt plats utan klagande "grannar", kan lika gärna va vändplatsen på en skogsväg. Ska ba va där en natt.

Pass upp så att ni inte kommer på V sidan om Kåseberga då skjutfältet brukas av många och ofta. Jag har vildkampat mellan Sandhammaren o Löderup och det gick väl.

go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips