Tältplats mellan Kaskasapakte/Kebnepakte/Drakryggen?

?.

Stämmer detta enligt riketsnät?. med X och Y

(Om någon har GPS med sig och tänker tälta där så är koordinaterna N67.92758 E18.53966 för en fin plats)

rikets nät

hej igen, ställer jag om GPS:en till rikets bät blir det
Höjd: 1441 m
X 7539711
SG Y 1614728

hoppas det kan vara till någon nytta
// Ola

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Vajsing på nuffror?

Hej Motumba!

Bra att få bekräftat att det går att tälta väster om Svarta sjön. Det ska nog inte vara något problem att hitta platsen. Tack!
Dock verkar det vara vajsing med din positionsangivelse; jag hamnar i Vistasvagge (ungefär) när jag tittar på kartan.
Tokigt...

Med vänlig hälsning
/Örjan

fel format i GPS:en

Hej igen, jo det stämmer, det formatet jag använde från början funkar inte så bra med fjällkartan, men översatt till fjällkartans format blir det:
N 67'55.655
EO 18'32.380
detta borde stämma bättre.
En annan trevlig tältplats i närheten är precis norr om Svarta sjön, lycka till
// Ola

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips