Tältplats Höga Kusten

Hej,

Är på genomresa förbi Höga Kusten nu till helgen. Kan någon rekommendera en tältplats som man kan ta sig relativt nära med bil?

Tack på förhand!

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Om du menar som camping så är väl Friluftsbyn perfekt. Annars kan du väl ta en kort avstickare till Västra Entréen (Skuleskogen), på parkeringen där finns fint utedass och så kan du gå in en bit i skogen och sätta upp tältet - ehh, egentligen är det nog inte tillåtet med tält där när jag tänker efter, men om du håller dig utanför reservatet så är det okej. Eller så promenera (om du har tid över) till raststugan nere vid sjön, där får man tälta).

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Det är väl som Danne skriver campingplatsen Friluftsbyn som gäller. Från 150:- per natt med litet tält.
Har gjort i stort sett hela höga kusten med båt under flera år, mycket trevligt. Tyvärr kan jag inte säga samma sak med bil och tanken att sätta upp ett litet tält. Kom ihåg en resa när jag åkte runt i timmar för att hitta ett trevligt alternativ för en övernattning med tält. Tyvärr lika tillbommat och låst som på många platser i södra Sverige. Som norrlänning är man inte van det. Just den resan slutade i ett nervöst sammanbrott och tog mig ut på E4 och gasen i botten, hem till ett lugnande glas och lovade mig att inte göra om det. Fast det är ju mer är tio år sedan så det kanske blivit bättre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips