Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej!
Jag planerar att åka och cykla i Alperna och/eller Pyreneerna i sommar. Är det någon som vet hur bra möjligheter man har att övernatta i tält längs vägarna? Det finns ju inte allemansrätt som här osv... Vore tacksam för bra tips.
Tack! /Mattias
Instammer med Lars. Cyklade langs pyreneerna i hostas och hade absolut inga problem med att hitta taltplatser, dar ingen brydde sig om att jag fanns. Och om du vill ta en dusch och bo billigt finns det massa vandrarhem langs med Camino de Santiago som jobbar pa donationer.
kan inte annat än att instämma med tidigare inlägg. cyklade bergamo - frankfurt förra sommaren. enda området som inte kändes helt hundra var låglandet i italien, mycket välbefolkat. samtidigt som vi vi cyklade utan karta, på lite för stora vägar. men det var aldrig några problem att tälta.
lycka till!
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...