Tält var det ja....

Hej alla glada!

Tänkte mig ett nytt tält nu, då mitt gamla budgettält har fullständigt gett upp. Självklart så vill jag ha ett Hilleberg, men känner att jag inte har lust att lägga ut över 6kkr på ett... Hade tänkt mig maximalt 3-3,5kkr.

Har tittat runt lite och har fått upp ögonen för Jack Wolfskin, då speciellt Tundra III. Är det någon som känner till något om deras produkter. Tycker det verkar rätt bra, till det priset.

Kanske är det så att någon annan kan rekommendera ett bättre tält? Jag skall ha det under 3 säsonger, vandrar mest och jag värdesätter en stor absid.

Tacksam för alla tips och synpunkter, det är ju ändå en investering för många år framöver.

/Stefan

Hej. Jag har ett tält av märket Tatonka, minns inte vad modellen heter men är en kopia av Hilleberg Nammatj 3GT. Visst; väven något tyngre,hållfastighet och vattenpelare kan jag inte uttala mig om. Men närmare halva priset. Valde detta tält av ekonomiska skäl och har inte ångrat mig. Inhandlades på naturkompaniet hantverkargatan. Har använts någon/några veckor varje år (inte vinter) i fem år. Har klarat mig heltorr i tokiga regnväder och tältet verkar av god kvalitet;inga tecken på onormal slitning (på sömmar,bågkanaler osv.). /Ola
[Ändrat av dexecupen 2001-05-05 kl 13:19]

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vaude

Vaude har endel tält som kan vara värda att titta på. Har ingen riktig koll på prisklassen men klart billigare än hilleberg i alla fall... Tror at de har en del på North Star Trading till bra pris.

/Andreas

Guest

Gäst
Vaude

Har själv ett Vaude tält som jag är ganska nöjd med, framför allt är de relativt billiga jämfört med andra märken som Hilleberg, North face. Är väl kanske inte samma kvalitet som på ett Hilleberg tält men trots en del användning håller mitt fortfarande. Ta en titt på http://www.getout.se där de säljer Vaude tält. Dessutom slipper man frakten där.

Ferret III Vaude

Äntligen har jag hittat ett rimligt tält för min cykel och mig själv.
Tack.
Dan Hansen

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips