Tält för barnfamilj

Prisskillnaden större i skallen än i verkligheten

moasiri; sa:
Fjällrävens Akka /.../ Fram för allt är det billigt i jämförelse med lyx Hilleberg.
Visst ligger Hillebergs i en annan division men vem tältar med familjen i extrema förhållanden?

Om nu lyx-Hilleberg spelar i en annan division borde det väl vara värt de 700 spänn som skiljer ett Nallo 3 GT från ett Akka 3?

Det var länge sedan Fjällräven var ett budgetalternativ, om de överhuvudtaget har varit det.

Bergans, Vaude, McKinley... det finns äkta budgetalternativ i många nivåer under både Fjällräven och Hilleberg.

Hur blev det Johan?

Det har gått 2 år sedan tråden startade. Vad valde du Johan och vilka erfarenheter har du så här långt?

Thure

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Min redogörelse för valet finns på förra sidan i denna tråd. Jag har tyvärr inte kunnat vara ute och fälttesta så mycket som jag önskat, så recension avvaktar jag med. Mina synpunkter i mitt förra inlägg stämmer än.

Noterade f.ö. att tältet (Jack Wolfskin Yellowstone III, alltså) finns för 1733 pix på GetOut för närvarande.

Ett tillägg till min kortrecension ovan kan i och för sig göras. Jag gillar verkligen färgen ("Wolf", eller beige för oss som inte jobbar på JWs marknadsavdelning), ger behagligt inneljus men är ändå diskret ute i fält:

http://www.utsidan.se/motesplats/album/visabild.htm?ID=13063

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips