Tält för barnfamilj

Prisskillnaden större i skallen än i verkligheten

moasiri; sa:
Fjällrävens Akka /.../ Fram för allt är det billigt i jämförelse med lyx Hilleberg.
Visst ligger Hillebergs i en annan division men vem tältar med familjen i extrema förhållanden?

Om nu lyx-Hilleberg spelar i en annan division borde det väl vara värt de 700 spänn som skiljer ett Nallo 3 GT från ett Akka 3?

Det var länge sedan Fjällräven var ett budgetalternativ, om de överhuvudtaget har varit det.

Bergans, Vaude, McKinley... det finns äkta budgetalternativ i många nivåer under både Fjällräven och Hilleberg.

Hur blev det Johan?

Det har gått 2 år sedan tråden startade. Vad valde du Johan och vilka erfarenheter har du så här långt?

Thure

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Min redogörelse för valet finns på förra sidan i denna tråd. Jag har tyvärr inte kunnat vara ute och fälttesta så mycket som jag önskat, så recension avvaktar jag med. Mina synpunkter i mitt förra inlägg stämmer än.

Noterade f.ö. att tältet (Jack Wolfskin Yellowstone III, alltså) finns för 1733 pix på GetOut för närvarande.

Ett tillägg till min kortrecension ovan kan i och för sig göras. Jag gillar verkligen färgen ("Wolf", eller beige för oss som inte jobbar på JWs marknadsavdelning), ger behagligt inneljus men är ändå diskret ute i fält:

http://www.utsidan.se/motesplats/album/visabild.htm?ID=13063

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.