T-röd i Padjelanta?

Hej.
Jag undrar i vilka stugor mellan Kvikkjokk och Ritsem man kan köpa T-röd?

Såväl samestugorna som STF:s stugor är av intresse.
Om ni har information från i år så är sådan naturligtvis mer värd än information från tidigare år.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Strykarräven; sa:
Är det inte enklast att ringa STF och kolla, nummer hittar du på
http://www.svenskaturistforeningen.se/
Stugvärdarna brukar förutom sin egen stuga ha koll på omgivande bebyggelse, t ex samevisten.
Good luck

Friskt vågat hälften av tiden förlorad. :-(

Under dagen ringde jag såväl Kvikkjokks station som Ritsems stuga. Bägge dessa sålde, men ingen visste med säkerhet om någon av de andra stugorna sålde. Då en av dessa två blir min slutdestination hjälper det föga att de säljer T-röd.
Stugorna inne i padjelanta verkar sakna telefonförbindelse (åtminståne anges inte telefonnummer på STF:s hemsida).
Sameföreningen har jag försökt ringa men ingen har svarat.

Proviant

Jag har själv just börjat kolla upp provianteringsmöjligheterna längs Padjelantaleden och har sett i STF:s logibok att det finns två STF-stugor som har proviant, Såmmarlappa och Tarrekaise. Vet ej om t-röd ingår i standardutbudet för proviantförsäljningen, men innebär ju i alla fall att de andra STF-stugorna definitivt inte har.

Samerna har väl försäljning av format bara i Stalo (två olika "kiosker") och där är sortimentet ganska klent. I övriga stugor är det nog ännu klenare. Man behöver nog inte gå hungrig men bränsle undrar jag om de har. - T-sprit och andra bränslen står inte med på STFs prislista för fjällstugorna men det har du sett redan kanske.

Varför ska du köpa sprit utmed vägen? Är det en lång tripp så att du/ni inte vill bära allt från början?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips