T&P fjeld jacket

Har kollat runt en stund efter en grov softshell jacka men butikerna i stan har bara dyrt och fult. Sprang över utan fjeld jacka men hitta ingen de recension på den så tar upp det här,
Är den nåt att ha? Stor eller liten i storlekarna?

5cent

Lätt (hyffsat), robust, okomplicerad, snygg, prisvärd... helt ok med "+" i kanten

¤ Den är hyffsat vattentät men tar in genom sömmarna i ösregn (gick igenom i ryggen... har därför funderat på att fälla sömmen)

¤ Huvan är bra... UTAN hjälm

¤ Ärmarna är långa och bra med tumgrepp - gillar jag!

¤ Blixtlåsens löpare är dock irriterande små och blixtlåsen som sådana är så mjuka och eftergivliga att det behövs två händer för att öppna och stänga.

¤ Ventilationen går inte upp på ärmarna utan bara en glipa i sidan... liite väl fjuttigt

¤ Storlekarna är väl "normala" på så vis att den är rymlig nog för förstärkning under

De har en variant som heter "T&P Flex" i liknande material men den tycker jag känns taffligare.
De har också den här; http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16642&plats_id=1368, på rea och den har polaren köpt - mycket jacka för pengarna.

Jag gillar min T&P Fjeld ;o)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips