Sytt själv...

Hej alla skaparglada!
Ville bara säga att jag sytt lite allt möjligt av dom tyger som jag bland annat köpt av Barbro på Seem i Örebro. Det började med att vi åkte förbi där när vi var på semester, av det besöket blev det kapell till kajakerna, paddelhandskar och en massa annat smått och gott, betydligt billigare än köpes.
Efter det så har jag beställt tyger och sytt windstopperfleecejacka, skaljacka, snödamasker...jag kan säga som så, att skulle jag räkna upp allt så skulle ni bli "less". Mönster har jag ritat av från vänner och bekantas kläder. Har faktiskt insett att en mönsterbok för fritidskläder skulle fylla ett stort behov, med tanken på dom "ÖVERPRISER" som råder på märkesmarknaden.
En dröm jag har är att hitta en industrisymaskin till rimligt pris som går på 220 v, syr för närvarande med Bernina.
Om någon är intresserad av mer info. skicka ett mejl vettja ;-))
Glömde säga att tygaffärer som säljer andrasortering ofta har vindtyger billigt. Sydde en vind och vattentät jacka för under hundralappen!!! Den andas dessutom!! Då är man ruggigt nöjd!
Ha det allihop!
 
Visst...

En sökning i tidigare inlägg ger:

BJM:s & See Me
Törng. 36
703 63 ÖREBRO

019-611 79 82

Tänker nog passa på själv nästa gång jag är i krokarna.
/H
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.