• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Svalbard i slutet av Mars

Jag är på Svalbard i vår!

Hej!
Jag kommer att praktisera på Svalbard från 22 mars till 15 april. Skall jobba med bla scooter-safari åt ett företag som heter Wildlife Services. Kommer då säkerligen att vilja gå toppturer kring Longyearbyen, och om du råkar vara där då så kan vi ju gå en tur tillsammans! Eventuellt kan jag också bidra med lite lokalkännedom när jag väl kommit på plats. Hör av dig du som planerar en resa i vår!
Hälsningar
John

Re: Svar på tal!

mani3393; sa:
När och under vilka omständigheter var du där?

Magnus

Hej igen, upptäckte frågan först nu

Jag var där i nästan två år som student, hösten 2001 till våren 2003. Upplevde allt från vardagsliv, små utflykter, fältarbeten, exkutioner till lands och sjös. Förflyttning till fots, med skoter, kayak, flyg och hellikopter

För den som skall dit i vår föreslär jag att ni tar kontakt med johnliungman (John Liungman) som skrev här ovanför, han lär nog få rätt bra koll på läget

/Joakim
[Ändrat av joask202 2004-02-07 kl 17:41]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag finns på Svalbard!

Hej!

Jag kommer att praktisera på ett turistföretag i Longyearbyen 22 mars-15 april. Kommer att vilja göra toppturer, och vill gärna ha sällskap. Kommer förstås att jobba, men nån ledig dag borde det väl bli. Förhoppningsvis hinner jag skaffa lite lokalkännedom som jag kan bidra med. Hör av er ni som är på Svalbard samma period!

Flyg hittade jag på Braathens - 1278 nkr t.o.r. Tromsö.

Hoppas vi ses!

John

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips