Suunto X6HR vs Polar s710

Någon som provat dessa pulsmätare, höjdmätare kopass (Suunto'n) och cykeldator (polar'en). Tycker att Suunton är klart snyggare men hur är pulsmätaren i den, det står väldigt lite om denna i deras katalog. Någon som provat? (Har lite dålig erfarenhet av två Suunto Metron, en med dåliga knappar och en med dålig kompassring )
Polar s710 har antagligen betydligt fler puls funktioner. Antagligen en mer funktionell pryl eller?
Vad har ni för erfarenheter?

/Janne

Polar S710

Jag har nästan bara bra erfarenheter av Polar S710.

Interfacet som möjliggör uppkoppling till dator är helt suverän och möjliggör t.ex uppföljning av träning (träningsdata) i träningsdagboken som medföljer produkten.

Funktioner som jag främst använder är:

-tidtagning av alla de slag... (räcker iofs med en vanlig gammal hederlig Casio)
-pulsintervall, så att jag ligger på rätt nivå i löpträningen.
-hastighet cykel (klockren funktion!)
-höjdmätare cykel/löpning/skidåkning/bergsturer!

Enda nackdelen är att klockan ibland verkar tappa signal; både från bröstbandet och cykelmätaren.

MVH
Jmlove

PS. På http://tracks.jmlovesite.com har jag lagt ut några profilkurvor över mina träningsspår som visar S710 funktionalitet; -Kul grej bara!

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.