Suunto med eller utan pulsfunktion?

Funderar på att köpa en Suunto där de viktigaste funktionerna ska vara höjd, barometer och kompass. Tänkte att jag kanske skulle slå på stort och köpa en som samtidigt har pulsfunktion. Nu till min fråga: Vet någon om man förlorar något i ovan nämnda ABC-funktioner om man väljer en med puls, typ Advizor eller X6HR? Tycker att detta är svårt att klura ut när man läser om klockorna.
 
Kolla på Suuntos röriga hemsida

Suunto.com är inte direkt lättmanövrerad och de stuvar om hela tiden. Men om du för närvarande klickar dig fram till "outdoorprodukter" så är HR-klockorna listade. Under fliken technical data för respektive klocka listas funktionerna.

Advizor och X6HR (som jag själv har) uppfyller dina krav. X3HR saknar kompass.

/Tommy
 
ABC utan puls

Funderar på att köpa en Suunto där de viktigaste funktionerna ska vara höjd, barometer och kompass.

Jag är sjukt nöjd med min funktionella och snygga Suunto Lumi, vardag som friluftsdag! Många andra klockor ser ju lite väl bamsiga/frilufsiga ut på armen (min, iaf) men denna är ju bara så ren och enkel i designen. Tycker jag! Du kan kolla min recension om du är intresserad: http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=2850

Har också varit sugen på en med "extra allt" men ska det bli pulsträning så får det bli en klocka till, så som utbudet ser ut idag.
Men höjdmätare är både bra och kul! Jag körde en skidbestigningsvecka i vintras och loggade dagsturerna, kul att kika på under kvällarna och prata om dagen som varit.
Kör man den som barometer kan man ju vara lite väder-spåtant...
Kompassen är såklart bra att ha, men jag skulle aldrig våga lita helt på en elektronisk faktiskt. Innan jag fattade att den måste kalibreras om ofta för att vara mer säker på den var jag lite förbryllad vad dåligt den stämde ibland, men nu har jag fattat att då är det bara att snurra den (eller hela sig) 2 varv så kalibrerar den om sig.
 
Detta handlar inget om funktionerna du undrade över men kanske ändå värt att tänka på. Jag köpte en Suunto Observer Ti för ett gäng år sedan och efter bara ett år så hade gummi armbandet spruckit pga det torkat, ringde Suunto återförsäljaren i Sverige och armbandet ingick ej i garanti vilket jag nästan misstänkte från början. Då till det riktigt tråkiga, ett nytt armband skulle kosta mig 800:- bara för armbandet, visst klockan kostade 5000:- ny men att den skulle kosta mig nästan 6000:- på ett år hade jag inte räknat med, illa tyckte jag!
 
Suunto eller...

Jag har haft både Suunto T6 (som jag inte blev kompis med utan sålde den) och en Polar AXN 700.
Polar klockan har de funktioner som du efterfrågar samt mäter pulsen och loggar allt i klockan för analys i datorn....Funkar klockrent men det bästa är nog i alla fall Polars SUVERÄNA service .
Mitt armband sprack i fästet tidigare i somras. ojojoj tänkte jag, det här kostnar nog en hel del.

Efter samtal med Polar så åkte jag till SALK hallen i Bromma där Polar har sitt servicecenter.

5 minuter senare gick jag därifrån med ett nytt armband på klockan helt utan kostnad. Inga frågor om kvitton eller garantitider bara ett leende och service.

Tänk om alla tillverkare vore som Polar!

/ Fredrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Witiko Polar eller Suunto Utrustning allmänt 2
paffen Suunto X9i Bra eller Bäst?!?! Utrustning allmänt 2
Ringnes Suunto Alu deep black Utrustning allmänt 10
nj-tec Garmin Fenix 2 Vs. Suunto Ambit 3 Utrustning allmänt 4
Vaktmannen Suunto Ambit problem Utrustning allmänt 1
arnljots Problem med Suunto Core? Utrustning allmänt 5
maaacus Pace Alert Suunto Ambi2 Utrustning allmänt 1
Tomas J Suunto X-Lander Military, stor? Utrustning allmänt 0
Nallo94 hjälp med suunto vector Utrustning allmänt 2
a.lex Suunto Lumi Utrustning allmänt 0
matte_upp Generalagent Suunto Utrustning allmänt 3
Joakim Ågren Nya Suunto Elementum- Äntligen här Utrustning allmänt 32
aspenridge Ny Suunto klocka Utrustning allmänt 5
niki Batteritid på Suuntoklocka Utrustning allmänt 27
owahlund Suunto X9i jämfört med X10? Utrustning allmänt 2
Hobbes73 Suunto X6HR hittas inte av datorn... Utrustning allmänt 14
AjMinSko Suunto GPS Utrustning allmänt 0
Gungner Suunto, X-Lander + GPS pod? Utrustning allmänt 0
danne_doppsko Suunto x9i Utrustning allmänt 3
langby Suunto klockokmpass i Stockholm? Utrustning allmänt 1
Starkes pöjk Suunto T6 vs Polar AXN 700 Utrustning allmänt 5
linkis Simma med Suunto Vector? Utrustning allmänt 10
prylManne Suunto t3? Utrustning allmänt 1
tomatchili Suunto med vita siffor (negative face) Utrustning allmänt 0
Gubben på Udden Suunto X9 Utrustning allmänt 4
duelago Suunto X6HRM superduperklocka. Erfarenheter? Utrustning allmänt 2
mankan83 Fjällklocka med pulsmätning? Suunto vs. Polar Utrustning allmänt 8
CE Suunto Vector Utrustning allmänt 3
skogenskonung Suunto S6-dålig display Utrustning allmänt 2
ski3r Suunto S6 Utrustning allmänt 5
i4lean Suunto vs Polar Utrustning allmänt 6
voulep Suunto X6HR vs Polar s710 Utrustning allmänt 1
sundancekid Suunto = Prisvärt ???? Utrustning allmänt 7
wohlin Suunto Utrustning allmänt 2
marcushagg Lite frågor om Suunto Metron/Advizor Utrustning allmänt 4
N Gecko Suunto Obserevr Utrustning allmänt 2
stefan.svard Heat-Pal T-röd eller koncentrerad spolarvätska Utrustning allmänt 20
m71 Vinterskor med dubbar. Icebug, GörDetSjälv (bestgrip) eller annat? Utrustning allmänt 15
sachsaren 12V-USB- eller Iphone-laddare med låg ingångsström. Utrustning allmänt 10
Dalla Ny säck eller dubbla Utrustning allmänt 2
elinorbohlin TrekSea - skitprodukt eller äkta vara? Utrustning allmänt 3
Pla690 75 eller 90 liters ryggsäck Utrustning allmänt 8
MonicaKa Vardagsryggsäck: Normalt slitage eller reklamation? Utrustning allmänt 16
frycke Arcteryx Beta Sv M eller L? Utrustning allmänt 7
jonw Skavsår - Fel kängor, eller ömtåliga fötter? Utrustning allmänt 16
_Mirella_ Vandring: Multiverktyg eller inte Utrustning allmänt 49
behedwin Drybag/Packpåse med ventil eller utan? Utrustning allmänt 3
Argusgranskare Sangean AM/FM eller DAB Utrustning allmänt 13
krakelz Alsolgel / alsolsprit, bra att ha eller bara bulkigt? Utrustning allmänt 12
Bobo E Märke eller modell på denna pulka Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.