Sugpak eller LIM100

Efter att ha snokat i forumet och recensionerna är jag mer osäker än innan :)

Behovet är en lätt och kompakt sommarsovsäck för enstaka tältnätter.
Eftersom jag ska ha med denna pâ MC sâ vill jag hâlla ner volymen sâ mycket det gâr.

Men vilken säck ska jag ha? Utlâtandena om Snugpak är varierande, en del säger att det är skit och en del är nöjda. LIM100 hittade jag inte mycket om.
Det verkar ju som man fâr samma prestanda som en LIM100 men till halva priset.
Jag är 195cm och 93Kg och det verkar ju vara ok i en LIm100 lâng.
Dom jag tittat pâ pa nätet är Jungle bag, Travelpak Lite och Traveller. Jag har tyvärr inte hittat dom i nâgon butik i min närhet ännu.

Kayakevent i Malmö och sthlm säljer Snugpak, om det är nära dig vet jag inte eftersom du inte skriver vara du bor... Men jag tror inte det e några problem för dom att skicka om det ska va så.
F.ö. tycker jag Snugpaks produkter e jäkligt bra. Produkterna är ju framtagna för brittiska soldater i åtanke så dom ska ju uppfylla en del krav.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips