Strulande haglöfs helium.. reklamera igen?

hejsan..
jag köpte i november förra året en Haglöfs Helium i tron om att jag hade hittat den ultimata jackan...
I februari började tejpar lossna och kardborreband var utslitna..
Då mailade jag till haglöfs och jag fich en ny i mitten på mars..

Nu har de "sömlösa fogarna" börjat släppa och kardborrebanden har börjat bli slitna igen...

Kan man med att gå tillbaka till butiken igen och reklamera jagckan en gång till?

Det känns dumt men det är ju tråkigt med en kass jacka för 4500:-...


Tackar på förhand
/Emanuel
 
Reklamera! Rätten på din sida...

Självklart ska du gå till butiken där du köpte den och reklamera den igen. Kräv att få pengarna tillbaks eller kanske byta till en annan modell... Eller en ny jacka om du vågar prova en gång till.

Om du är lite påstridig så får du som du vill.

Var är jackan köpt förresten?

Mvh,
Pelle.
 

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Skumt

Haglöfs Helium är min bästa jacka.
Har haft den i flera år och den ser fortfarande ny ut.

Jag tror du fått en kopia eller ett dålgt måndagsexemplar.
 
jag har köpt jackan på Team sportia i Jönköping.
men det känns tråkigt att gå tillbaka och klaga igen...särskilt eftersom jag även letar extrajobb...

Ett måndagsexemplar är möjligt.. men en kopia.. när jag både ringde och mailade till haglöfs förra gången... inte så troligt..
 
Nu har jag iallafall skickat iväg jackan till haglöfs..
Mailade dom och berättade hur det var.. de skickade mej en fraktsedel och i måndags så gick jag till posten med mitt paket..

Ska bli spännande att se vad som kommer tillbaka i kartongen.. Och när...

Det är bara att vänta..
 
Trist med jackan men jag tror att du har haft otur helt enkelt. Har själv en Helium som jag är helnöjd med och den är milt sagt hårdtestad... Helt rätt att ta kontakt med Haglöfs direkt, brukar gå smidigare...
 
Idag när jag kom hem så låg en lapp från posten att jag kunde komma och hämta ett paket...
Jag sprang till posten..
Där var min nya Haglöfs Helium Ultimate Series..
Det tog exakt en vecka från det at jag tog kontakt med haglöfs till att jag fått en ny jacka..

STARKT JOBBAT!!

Haglöfs är värda en eloge.. Riktigt bra kundbemötande...

/Emanuel
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips