Storleksfråga MTB-däck

Hej "Experter"
Har kört MTB med däcksdimension 26x1,75 med ett favoritmönster. Nu är problemet att det inte går att få tag i dimensionen med "mitt" mönster. Det finns bara i dimensionen 26x1,9 alt 26x2,2.
Försäljaren hävdade att det måste vara 26x1,75 och att de andra dimensionerna inte passade. Jag letade vidare men i sommarstiltjen fanns det inga 26x1,75 att tillgå. Är det verkligen omöjligt annan dimension i 26 tums formatet.
Argus

Har du tittat på däckstillverkarens sida? Tillverkas dimensionen med rätt mönster så går den att köpa men kanske inte i Sverige.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Storleksfråga MTB-däck Tack för tips

Tack för Era svar.
Jodå dimensionen fanns med med det nummer som Ni skickat till mig.
1. Suck
2: Tack för hjälpen
Argus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips