Stora storlekar?

Ungdomsårens idrottsaktiva år straffar sig.
Har blivigt för stor över axlar och bringa, nu finns det ínga friluftsplagg som passar.
Dom flästa märken gör byxor upp till och med min storlek, men som överkroppen behöver ett eller två nummer till är detta tämligen kört.
Förslag till vart att hitta tex en skaljacka i 3 eller 4 XL motages gladeligen!

MVH / G

Norskt

Norröna. Deras XXL är mer som XXXL. Kolla Anojakke och Militärjackan Recon av Goretex, dom är mycket rymliga. Möjligen lite långa om man är kort och bred, men rymliga.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Taiga

Jag är stolt och nöjd ägare till Taigas Forest-ställ (jacka/byxor). Stället finns i 3XL. XL, som jag har, är rejält tilltagen. Jag brukar ha svårt att passa i XL normalt då det oftast är för litet, men Taigas XL är nästan för stort. Jag får lätt under all sköns underställ och värmeplagg utan att rörelsefriheten bli lidande.

Fiskekläder!

A´hoy.
Kan man tänka sig, i en sportfiske affär finns stora storlekar.
Hittade i en affär i Ängelholm en någorlunda trevlig skaljacka, av märket loop som normalt gör flugfiske utrustning. Vist, det är en fiskejacka, men en eller ett par extra fickor ser jag bara som en fördel.
Passar perfekt, å inte så infernaliskt kostsamt heller (just strax över 1500skr.)
Vist fanns inte min stolek på lager, men det tog bara två dagar.
Ibland har man flax!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips