Stol att ta med när man vandrar + mc resan

Oj vad mycket bra idéer!

@millgard
Perfekt med någon som testat, skall tillbaka till butiken och provsitta mer i morgon.
Ebay bra tips kollar det med.

@SOTO
Typen av stol minns jag nu när du påminner mig, bra där tack!
Jag är lite bekväm så jag har för mig att när jag provat dylik stol så känns det lite obekvämt i och med krysspinnarna som pressar mot rumpan, även om man sitter som man skall, men skall självklar undersökas!

@DoktorGlas
tack för klargörandet!
Jag tänkte lite på hur konstruktionen sviktar och rör på sig, väger man som jag nästan 100 och marken är mjuk vill man ju ha lite koll på hur den funkar, bra tips!

@Palle500
Håller absolut med! särskilt när jag kör mest hammock så behöver man ju träd, och möjligen funkar det med ryggstöd mot stammen också, spännande då jag aldrig sett denna!

@Sentient6
Jupp den där har jag sett och absolut smart, dock är jag lite väl seg i kroppen för att sitta bekvämt sådär, för kortare pauser har man ju stubbar och stenar, men tack för tipset!

Jag skulle gissa att användandet är 75% vandring 25% hoj

tack för tipsen och hjälpen!

Dom där benlösa stolarna är smartare än du anar. Bekväma också. Ska du laga mat ordnar du allt runt om dig och slipper böja dig ner från en stol i högre höjd. Och när du har käkat släpper du efter och lägger dig ner. Den där sorten har räddat min skrangliga rygg på hällarna under många
kajakturer. Jag väger också närmare hundra pannor och har fyllt sextiofem. Skulle inte byta den sorten mot nåt annat, känns som en fåtölj.
Här är länk till en billlig variant som finns i lager. Kan inte säga nåt om hållbarheten, men har bara köpt billiga varianter från andra håll.
https://www.bygghemma.se/fritid-och...3piBQ3W3Dt_1mFCHG919hct9W-YlPpIxoCvxAQAvD_BwE

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
@Gamling
Det är intressant det du säger!
Jag utgår i mitt avfärdande mest i hur jag upplever att tex sitta på golvet med min brorson, inte alls bekvämt,
Om jag ser på tex den du länkar till så får jag en känsla att det möjligen kan vara lite klen/mjuk i rygg delen, alltså att man inte känner ett riktigt stöd?

Men jag skall göra som du säger och testa, åtminstone i butik.

Jag orkade inte vara avundsjuk på kompisen utan jag köpte en Helinox Two... Äntligen kan man sitta som folk!

Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

uppblåsbart liggunderlag + stolkit

Jag har expeeds uppblåsbara liggunderlag (downmat 9 XP LW trro jag det heter, tjockt och varmt) men även ett stolkit att trä utanpå och man sitter mycket bekvämt även om man måste ner till marknivå.

https://www.xxl.se/exped-chair-kit-...sZcPoo0Kw4v4SvfF_JRoCCjsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

De extra grammen vikt gör liten skillnad vid MC/kajak-tur.

Dock blir det en dyr stol om du ska köpa både liggunderlag och stolkit från expeed, men sen både sover och sitter du skönt.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips