Stöd för underarm?

Jag fick en lätt inflamation i senan på underarmen tack vare vandringsstaven.
Jag undrar om det finns något stöd liknade de "värmeskydd" som finns i sportbutiker, kanske i läder?

Jag vet inte om detta är en lösning, men är beredd att prova. Har någon erfarenhet eller synpunkter?

MVH Hans

Får du ont av staven, använd inte stav...

(Annars har jag sett bowlare ha någon form av stöd som kanske passar)

/M

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Staven är oumbärlig i Sarek och andra områden med jåkkar eller terräng där stöd behövs.
Besvären kan vara en engångsföreteelse, fast jag tror det inte. 10 dagar i Sarek aktivt med stav påfrestar.

Jag får väl ringa runt.

MVH Hans

Teleskopstav

Problemet kan vara att du smäller staven i backen när du går. Går man aktivt med staven en hel dag sätter det sina spår. Stötarna fortplantar sig från handen och uppåt. Kanske en tre-stegs teleskopstav skulle hjälpa dig? Jag har testat den varianten i Sarek med bra resultat. När staven ej behövs trycks den ihop och fästs på ryggsäcken. Användandet av staven minimeras.

/Erik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips