Stockholms finaste tradturer

Fler tips!

Drar upp frågan igen nu när kanske fler folk sitter framför sina datorer på kontoret.
Så, vilka är de finaste tradturerna i Stockholmsområdet enligt din uppfattning, och varför?
 
Listar en del leder som får högt betyg av mig:

Håller med Robin om Ondskans hemvist, 6+/7-, Morarna. Otroligt fin led, jämn, varierad, teknisk, pumpande ändå med bra säkringar och ett enormt fint utsteg. En av de finaste tradturer jag klättrat!

Clark kent direkt, 6, Grönbrink var jämn, fin, och balansig.

Tre gringos, 6, Grönbrink. Gillar man traverser bör man göra denna. Äventyrlig, speciellt för andreman om försteman inte sätter tätt med säkringar!

Bengts bultspricka, 7, Häggsta. Intensiv. Jobbigt att sätta säkringar. Stockholms första sjua.

Diretissiman/Tors platta 5-/4+, Häggsta. Klassiskt kombination. Seriös start, mycket luftigt utsteg!

Omöjliga väggen, 6, Häggsta. Sköna flytt. Lång, ihållande på slutet. Intressanta kruxpartier.

Catwalk, 6, Hallstaberget. Måste göras, otroligt kul klättring.

Uffes under, 5+, Grönbrink, varierad klättring.

Lois Lane, 6, Grönbrink. Härlig hangel, och skönt krux.

Den feta näktergalen, 6+, Grönbrink. Ok säkrad, men mycket fin och jämn klättring.

Dolly, 6, Vårdberget. Jämn och fin sprickklättring

Centralpelaren, 6, Skevik. Testa, gärna på lead!

Skamvrån, 4+, Klövberget. Krävande 4+. Mycket klättring för pengarna!

Den svettiga grisen, 6, Gritstone. Tror Robin sagt det mesta om den.

Alpinisten, 6+, Dyviksudde. Märkligt insteg och härligt utsteg, med kul klättring mellan.

Maja, 6-, Dyviksudde. Kort med fin. Insteget är knepigt.

Den gamle och berget, 6, Stora skramsö. Lång, varierad, ett måste om man lyckas ta sig till St skramsö.

Har flera leder jag vill testa nästa år, men det har blivit mycket sport i år. Bl.a. verkar Huvudleden, skevik och Gibbon, Dyviksudde vara riktigt sköna. På lätta fötter/total kolaps, kokoskorven, the final cat, metal in the head, inför min dom, hemorrojdfürhrer, alla Tyresö, samt den Ofullbordade, Skevik, och Madonna, Stora skramsö, står förhoppningsvis på tur nästa år!

Bör tilläggas att jag inte har testat eller gjort alla på lead än. Men det är på g.



[Ändrat av fling 2005-09-09 kl 16:39]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.