Stockholm till Nordkap

Hej jag har tänkt att cykla Stockholm till Nordkap och jag undrar om någon har erfarenhet av det och hur långt det är samt hur många dagar man skulle behöva ha på sig.

Langtursyklistenes hete drøm

Nordkapp - alle langtursyklisters drøm? I alle fall, skal man møte andre langtursyklister, så er Nordkapp og vegen til Nordkapp området!

Jeg har tre sykkelturer som inkluderer Stockholm-området og Nordkapp-området. Du kan se kartskisser og litt om avstander på sidene mine (www.laboremus.no/olav). Spesielt med mine turer er at de hver gang har en "omveg" via Karelien i Finland ...

Olav

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har bara åkt sträckan med bil (för 20 år sen) och det är ju helt klart en lång bit. Jag vill minnas att när man kommer till Haparanda så har man åkt halvvägs... Vi åkte in i Finland vid Haparanda men den vägen var inte så rolig att åka bil (platt och myggigt), men platt är kanske roligare om man cyklar. Jag vet inte om det finns alternativa vägar när man cyklar, åker man bil så finns det inte så många vägar att välja på tydligen (eller fanns inte då i alla fall).

När man ska ta färjan över är cykel i alla fall helt klart det vettigaste alternativet, jag tror vi stod i färjekö i 4-5 timmar på väg tillbaka. Men sen är själva Nordkap inte så himla roligt, norra Norge var mycket finare (tyckte jag då i alla fall). Norkap blir väl mest för ha varit där så att säga. Fast det kanske är roligare när man cyklar.

Re: Langtursyklistenes hete drøm

olavroer; sa:
Nordkapp - alle langtursyklisters drøm? I alle fall, skal man møte andre langtursyklister, så er Nordkapp og vegen til Nordkapp området!

Olav

Vi var foerst dit i aar!!! 4 feb var vi daer och vi moette bara en annan turist som var paa vaeg dit. Aak paa vintern om du vill vara daer foer dig sjaelv.

nordkap.jpg

www.ghdata.nu/kaptillkap

/Stellan

[Ändrat av j_stellan 2004-03-18 kl 16:59]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips