Stegräknare

Min stegräknare guppade käckt några sekunder i en bäck förra helgen och har sedan dess varit tvärdöd, jag minns inte vad det var för modell men det var någon claes ohlssonvariant.

När jag nu ska skaffa mig en ny tänkte jag höra om det finns några rekomendationer på en stegräknare med följande funktioner (alternativt en pulsklocka med stegräknarfunktion)

Den skall:
* mäta steg
* ha klocka & stoppur
* mäta distans
* Mäta puls
* det spelar ingen roll om den hänger runt halsen eller sitter vid byxlinningen, men om den sitter på höften skall den ha en bra fastsättningsanordning. (den som guppade i bäcKen var den tredje av samma modell, alla med väldigt dålig fästanordning)

Den behöver inte:
* ha överfallslarm
* ha en massa mätningar för kroppsfett och kaloriförbrukning etc
* kunna kopplas mot nätet för överföring av träningsdata.

Några tips?

Det finns en

stor mängd stegmätare som uppfyller dina krav.....
Men badbara, nej inte sett ännu......
Tapptåliga, d v s studsar tillbaka och fungerar inte sett ännu......
Men i sinnevärlden fungerar Silvas rätt bra, två fastsättningsanordningar och relativt lättläsliga siffror, enkel meny.
Det finns många fler men KISS är oftast en god regel....

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips