Start och mål i Abisko

Jag och kamraten tänkte göra en tälttur med start och mål i Abisko kring påsk.
Vi hade tänkt vara ute i ca 6 dagar och jag behöver nu lite förslag på lämpliga turer.

Om man sedan kan få lite tips på eventuella grävdrivor längs en föreslagen rutt så vore lyckan total.

Ulf Schneeberger
Norrköping

Så blev det!

Verkar inte vara något större intresse för området.
Nyss hemkommen kan jag dock inte låta bli att berätta våran planerade tur. Vem vet, kanske någon annan blir inspirerad...

Nåväl, gå från Abisko Ö genom lappporten, genom Nisson och sedan Pallinvagge för att åka kungsleden tillbaka til Abisko.

Vädret tvingade oss att ta andra vägar men fjällen finns kvar.

Ulf Schneeberger

PS
Tack till Walter för turtipset

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Visst är det intressant

Ett kreativt och bra upplägg. Turen låter mycket intressant och området är ju kanske lite underskattat. En anledning till att Ni inte fått respons tror jag är det inte är altför många som har erfarenhet av detta område. Så fort man går utanför lederna börjar "lokalkännedomen" att tryta.

Jag har vandrat i det området i olika varianter (flera olika varianter både sommar och höst).Jag tycker inte att jag mött många där ens dessa tider. Man möter mer folk i Sareks "stordalar" ex. Routesvagge mm.

Tältade Ni eller var det bivack? Jag skulle vilja veta var Ni bivackerade/tältade mm.
Gick Ni upp i branten nedanför Siellatjåkka osv?

Mvh Björn

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips