Staffan Heimersson på Everest topp?

Min polare säger/tror att Heimersson var med Kropp o Renata på toppen. Ngn som kan ge besked om hur det ligger till. Själv tror jag att han "bara" tog sig till bc.MVH
Klas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Staffan

Jag lyssnade på Renata Chumska när hon höll föredrag i Lycksele. Då berättade hon att hon fått tag i Staffan som 'i laget ingående reporter'. Glad i hågen berättade hon om detta för någon annan i laget som kände Staffan lite mer än till namnet (RC verkar bara ha vetat att SH var journalist). Denne andra person i teamet skall ha blivit lite förskräckt, men Renata hade med SH ändå. De pratade per telefon en del (innan expeditionen), och SH bedyrade att han tränade mycket, nu kunde han gå en halvtimme utan att vila. På plan mark.
Detta berättat av Renata, hur väl det stämmer med verkligheten vet jag inte, men ser dock ingen anledning att tvivla allt för mycket. Jag vågar mig dock dra slutsatsen att SH _inte_ var uppe på toppen av Everest.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips