Stadiums EVEREST skalbyxor?

Är det någom som äger ett par såna och kan ge en liten recension. Jag har tittat på GORE TEX paclite men prisskillnaden på dessa är 1200 kr. Jag skall i princip bara använda mina till att cykla i vintertid och skall alltså inte upp på K2 eller något liknande. Andingsförmåga och sån känns oviktigt då min paclite jacka in är någon höjdare på och andas när man cyklar. Det som är intressant är om EVEREST byxan är hållbar. Om jag måste köpa nya varje år så kanske det är värt att köpa arcteryx för 1800....eller?? Komentarer och synpunkter mottages med största tacksamhet!
//Robert

Jag har ingen erfarenhet av den aktuella byxan, men om passformen och detaljer passar så brukar sånt där vara rätt prisvärt. Är det dessutom TCS 2000 så får du ju vad jag förstått ett av de bättre membran som finns just nu (det visste jag inte när jag köpte min TCS 2000-jacka i våras, men det gjorde ju bara de 600 kronorna ännu mer prisvärda:).

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips