Stackars 08-or

En länk till svina, förlåt felstavningen,poppar upp när man kommer in på Utsidan, så jag tog och kollade utbud och priser. Böjskaftspaddlar tex. Old towns Sprite, som är samma paddel som Grey Owl Sprite som säljs av Acronkanoter för 550 kr kostar hos Svima 880 (!) kr.På andra paddlar är inte skillnaden lika stor men ändå mycket högre. Samma prisskillnad är det på kanadensarna också. Det är kanske så att alla produkter är betydligt dyrare där!
 
Svima är inte den enda återfärsäljaren i Stockholm så det är inte så synd om dem. Att Svima håller höga priser är ingen nyhet, men få har lika mycket hemma på lager. Erling och co de som är ansvariga för havspaddlingsboomen i Sverige och har fortfarande stort inflytande på den svenska marknaden.
Gällande kunskap och erfarenhet av havspaddling tror jag ingen slår Svima på fingrarna och det är därför många köper sin första kanot hos Svima. Därmed inte sagt att kvalitet och service alltid ligger på topp.

/Erik
 
Priset!

Det är inte Swima som jag tycker synd om ,det är alla dem som handlar där till överpriser, som den jämförelse jag gjorde på paddlarna.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.