Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag ska vandra några dagar i Condoririparken i Bolivia i höst och behöver skaffa en varmare sovsäck till dess. Jag har kikat lite på Haglöfs Znooz 12x med komforttemp på -7 grader, räcker det till tro?
Nån som har några förslag?
Jag förmodar att du skall till Bolivia i Juli eller augusti?! På altiplano kan termometern går ner till -15 tom -20 under den årstiden, beroende på höjden och annat... Alltså kan en säck med extremtemperatur -12 (jag förmodar att X12 säckens extremtemperatur ligger där någonstans) vara lite på gränsen. Men det kan du kompensera med kläder och borde därför funka.
Det var nog lite kallare än jag trodde... Jag ska dit i slutet av september så det kanske är lite varmare då?
Hur som helst så kanske man skulle kolla upp nåt varmare att sova i. Är det nån som kan rekommendera några prisvärda dunsäckar?
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...