Sovsäck Caravan Odin plus -18, fyllning?
- Trådstartare Damberg
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Min Caravan Odin (utan Plus) är tillverkad av grå Ripstop nylon utvändigt och röd bomull invändigt.
Enligt Caravan broschyren är stoppningen något som heter ICI Superloft Terylene. Totalvikt ca 1550g. Lägsta sovtemp –5 grader.
Det var troligen 1981 eller 1982 som jag köpte min Caravan Odin. Jag flyttade 1980 och jag köpte min Caravan Odin sedan jag flyttat. På cykelsemestern 1980 hade jag min Caravan 1000.
Så har Odin fått tillägget Plus och gjord för betydligt kallare väder än min Odin så borde den vara gjord på 80-talet.
Per
Enligt Caravan broschyren är stoppningen något som heter ICI Superloft Terylene. Totalvikt ca 1550g. Lägsta sovtemp –5 grader.
Det var troligen 1981 eller 1982 som jag köpte min Caravan Odin. Jag flyttade 1980 och jag köpte min Caravan Odin sedan jag flyttat. På cykelsemestern 1980 hade jag min Caravan 1000.
Så har Odin fått tillägget Plus och gjord för betydligt kallare väder än min Odin så borde den vara gjord på 80-talet.
Per
Har en gammal Caravan Odin plus -18. Men lappen är tyvärr insydd i fodret.
Det står stoppning, fyllning hol....... Hollowfiber kanske?
100% pol....... Polyester?
Kan det stämma?
Blund nu alla lättpackare, den väger 2600g...
Samma stoppning som i min Falcon, Hollowfill, så det var nära. Det är samma som de flesta syntetsovsäckar i mellansegmentet har än idag, då var det "da shit".
peter