Sovsäck 2000

Hej!
När jag gjorde lumpen som Norrlandsjägare använde jag en sovsäck som jag tror kallas Sovsäck 2000.Har läst om den på UTSIDAN och noterat att den går att köpa, nu undrar jag var jag kan få tag på en sådan, pris ?
MVH Magnus

HÄR

Hej Magnus sovsäck 2000 kan köpas hos
Nordic Protection
Birger Jarlsgatan 105 11356 Stockholm
TEl 08 6124100 och kostar 2495 kr
MVH Danne

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Eller..

..så köper man en caritiha från http://www.nortanex.com dvs märket som gör sovsäck 2000. Om jag inte minns fel så består sovsäck 2000 av en lite 1000 plus en modifierad modul 1. Kan inte prisen på de civila varianterna men kanske värt ett försök?

Hej.

Jag köpte min sovsäck 2000 av generalagenten för 2 år sedan. Kommer inte ihåg telefon numret men firman heter Buffers Marin och finns i Stockholms regionen. I samma veva som jag köpte så köpte Armen ett lass så priset blev bra. Jag betalade ca 1600:- för de två sovsäckarna(en tunn yttre och en tjockare som inner).

/Mathias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips