Hej!
Håller på att kolla på att skaffa nya solglasögon för mitt turskidande, är lite irriterad på att såna här billiga solglasögon för 50 :- på en bensinmack går sönder såfort jag står på näsan i snön, och att det ofta är svårt att se strukturer i snön jag åker på när ljusförhållandena inte är så bra.
Så jag sitter och tittar en del på något mer fancy glasögon och jämför, men har ingen aning om vad man ska kolla efter för optiska egenskaper? Utöver UV-skydd, vad ska man ha för optiska egenskaper i glasögon för att kunna se t ex strukturer i snön i utmanande ljusförhållanden?
Jag kollar just nu t ex på de här två glasögonen som exempel, men hur borde jag jämföra dom eller tänka kring vilken som är bäst?
www.widforss.se
www.widforss.se
Håller på att kolla på att skaffa nya solglasögon för mitt turskidande, är lite irriterad på att såna här billiga solglasögon för 50 :- på en bensinmack går sönder såfort jag står på näsan i snön, och att det ofta är svårt att se strukturer i snön jag åker på när ljusförhållandena inte är så bra.
Så jag sitter och tittar en del på något mer fancy glasögon och jämför, men har ingen aning om vad man ska kolla efter för optiska egenskaper? Utöver UV-skydd, vad ska man ha för optiska egenskaper i glasögon för att kunna se t ex strukturer i snön i utmanande ljusförhållanden?
Jag kollar just nu t ex på de här två glasögonen som exempel, men hur borde jag jämföra dom eller tänka kring vilken som är bäst?
Julbo Legacy Spectron 4 Black/White/Shields Black | Widforss
<p>• Klassisk design med avtagbara läderblaskydd för extrema ljusförhållanden<br /> • Kategori 4 polykarbonatlins med antireflexbehandling och endast 5% ljusgenomsläpp<br /> • Flexibel näsbrygga och justerbara skalmar för optimal passform och komfort<br /> • Mångsidiga glasögon för både...
Julbo Legacy Spectron 3 CF Dark Army/Shields Black | Widforss
<p><ul><br /> <li>Klassisk galciärdesign med avtagbara lädersköldar för optimalt skydd i extrema ljusförhållanden</li><br /> <li>Kategori 3 polykarbonatlins med färgad spegelbeläggning filtrerar effektivt solljus (12% ljustransmission)</li><br /> <li>Flexibel näsbrygga med Nose Grip-teknologi...