Sörmlandsleden

Jag funderar på att vandra en vecka på sörmlandsleden i juni. Är det någon som har tips om vilken bit av leden som skulle vara grymmast för en veckolång vandring? Kommer inte att gå på Södertörn för där har jag redan gått de flesta etapper men allt annat är av intresse.

Jag funderar också på en långtur. Inte för att jag vet men nedåt nyköping vid kusten ser fint ut på kartan i alla fall.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej!
Jag funderar att gå Flen - Eskilstuna vecka 20. Det är mer än 10 år sen jag gick i dom trakterna så det ska roligt att återse vissa platser.
På den sträckan är Mögsjön en riktig vildmarkspärla och efter Näshultasjön är det riktigt vackert på våren och försommaren.
Lite bilder från etapp 23
http://hem.bredband.net/b240158/bildsidor/etapper/etapp23.htm

Christer

Senast ändrad:
Hej!
Jag funderar att gå Flen - Eskilstuna vecka 20. Det är mer än 10 år sen jag gick i dom trakterna så det ska roligt att återse vissa platser.
På den sträckan är Mögsjön en riktig vildmarkspärla och efter Näshultasjön är det riktigt vackert på våren och försommaren.
Lite bilder från etapp 23
http://hem.bredband.net/b240158/bildsidor/etapper/etapp23.htm

Christer

Etapp 23 är en av mina favoriter, Brukar gå rätt så ofta den etappen. Man tröttnar aldrig på miljön.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips