Sökes: Cykelkamrater eller MTBklubb i Mellanskåne/Lund/Malmö/ härikring!

Hej!

Jag är en hyffsat nybliven MTBåkare, började förra sommaren och har mest cyklat runtikring Eslöv och i de skogsområden vi har här och tyckt det var väldans roligt. Igår blev det sig att jag körde MTB-rundan på Ringsjön runt och det var nog något av det roligaste jag gjort på länge! Jag har kört 65km:s loppet på landsväg hur många år som helst, men nu när jag skaffat en skogscykel var jag bara tvungen att prova den rundan, och jag kommer aldrig köra landsvägsrundan igen kan jag säga.

Jag blev rejält biten av att köra fler motionslopp och att hitta någon klubb eller kamrater som kan visa mig nya ställen att cykla på eller som kanske vill komma hit till Eslöv och cykla. Jag har bara lyckats hitta Snapphanerundan i Hässleholm utöver Ringsjörundan, finns det fler motionslopp?

Jag äger ingen bil utan är ganska begränsad till tågtransport om jag ska åka längre sträckor. Men om det finns någon som är sugen på att visa mig några kul rundor att köra så släng gärna iväg ett elektroniskt brev så kan vi ta en runda! Jag vill hitta nya ställen och kan i värsta fall låna en bil om det skulle knipa!

Ha de!

Jonas

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack! Har kolalt lite på deras hemsida, problemet är att jag inte har bil. Det hade varit smidigt om man kunde cyklat till träningsstället. Eller hur är det med Genarpsturen? Kan man ta tåget till Genarp och cykla från stationen tro?

Det är en av nackdelarna med Skåne, man måste nästan ha bil för att köra mtb, om man inte bor nära skogen eller gillar 4mil asfalt transportsträckor...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips