Söker skeppare och båt i Halland

Hej.

Jag håller på att planera en överraskningsdag för min kära sambo. Den kommer sluta med middag på Grimsholmens B&B som det ser ut nu jag funderar över möjligheterna att ta sig dit med båt. Segelbåt eller någon fin motorbåt. Eftersom varken hon eller jag typ inte har någon som helst koll på vatten förutom att bada :p Så skulle det behövas en skeppare med båt men kostnaden får gärna vara så liten som möjligt :-D

Någon som har några tips, känner någon eller är intresserad själv att hjälpa mig med detta så vore jag oerhört tacksam.

//Eml85
 
Det

är väldigt grunt utmed stränderna vid Grimsholmen så det blir rätt opraktiskt med ankring rätt långt ut och jolle in och går det vågor kan man räkna med rätt stor risk att det bryter sjöar så att ni blir blöta. Närmaste hamnen för ruffade segelbåtar är Falkenberg 10 km norrut.

Att paddla en bit på Suseån är däremot en liten höjdare då kan ni avsluta strax intill B & B om sjön på sista biten inte är för grov.

Ett annat alternativ är om du kan avtala med Valter Isaksson den lokale kustfiskaren att bli hämtad i närheten med hans grundgående snipa och bli avsläppt vid hans sjöviste längst ut på Grimsholmen. Det är Valter som har det fasta laxnätet.

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.