Snart smäller det!

Fick min första någonsin för några timmar sedan. Den var på 4,4 kg så det måste väl räknas som en bjässe.

Togs i Stockholms skärgård.

Polarn var grymt avundsjuk. Han har stått och harvat där i flera år utan att ha fått någon större en runt kilot. Första gången man var där och på tionde kastet så smällde det till. He He
 
Det är det som kallas nybörjartur :) Men skämt å sido, grattis!!

Min största någonsin är bara på ca 3 kg. Men de blir inte så stora här på västkusten.

Tight lines!

~Paul~

PS Vad tog du den på??
 
crazy; sa:
Fick min första någonsin för några timmar sedan. Den var på 4,4 kg så det måste väl räknas som en bjässe.

Togs i Stockholms skärgård.

Polarn var grymt avundsjuk. Han har stått och harvat där i flera år utan att ha fått någon större en runt kilot. Första gången man var där och på tionde kastet så smällde det till. He He

Låter som en riktigt fin bit,mina ligger runt 3-3,5kg.Vad högg den på?


peter
 
Toby är väl OK

Men jag kör med en gammal Ambassadeur 5000 och föredrar drag som är något lättare att komma långt med. Ett tag körde jag med Viking Herring, 18-22 g.

Så för några år sedan hittade jag en riktig fiskmagnet som också är lättkastad: "Nordic Herring" i silver (högst upp till höger i bilden). Det draget står nu för ca 90% av all min havsöringsfångst. Dvs när jag kastar, vilket jag inte gör så ofta längre :)
NordicHerring.jpg

Egentligen är det här en liten pirk men i storlekar mindre än 18 g så har den en otroligt fin gång i vattnet. Beter sig verkligen som en skadad fisk. Frågan är dock om den fortfarande går att köpa, har inte sett den på ett tag i redskapsaffärerna.

~Paul~
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Avslmedl Snart smäller det II Fiske 36

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.