Snart smäller det!

Fick min första någonsin för några timmar sedan. Den var på 4,4 kg så det måste väl räknas som en bjässe.

Togs i Stockholms skärgård.

Polarn var grymt avundsjuk. Han har stått och harvat där i flera år utan att ha fått någon större en runt kilot. Första gången man var där och på tionde kastet så smällde det till. He He

Det är det som kallas nybörjartur :) Men skämt å sido, grattis!!

Min största någonsin är bara på ca 3 kg. Men de blir inte så stora här på västkusten.

Tight lines!

~Paul~

PS Vad tog du den på??

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
crazy; sa:
Fick min första någonsin för några timmar sedan. Den var på 4,4 kg så det måste väl räknas som en bjässe.

Togs i Stockholms skärgård.

Polarn var grymt avundsjuk. Han har stått och harvat där i flera år utan att ha fått någon större en runt kilot. Första gången man var där och på tionde kastet så smällde det till. He He

Låter som en riktigt fin bit,mina ligger runt 3-3,5kg.Vad högg den på?

peter

Toby är väl OK

Men jag kör med en gammal Ambassadeur 5000 och föredrar drag som är något lättare att komma långt med. Ett tag körde jag med Viking Herring, 18-22 g.

Så för några år sedan hittade jag en riktig fiskmagnet som också är lättkastad: "Nordic Herring" i silver (högst upp till höger i bilden). Det draget står nu för ca 90% av all min havsöringsfångst. Dvs när jag kastar, vilket jag inte gör så ofta längre :)
NordicHerring.jpg

Egentligen är det här en liten pirk men i storlekar mindre än 18 g så har den en otroligt fin gång i vattnet. Beter sig verkligen som en skadad fisk. Frågan är dock om den fortfarande går att köpa, har inte sett den på ett tag i redskapsaffärerna.

~Paul~

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips