Slinga om kamsäkringar

Hej

Mina kamsäkringar är ca 10 år gamla och skulle behöva slinga om dem. Jag har läst en hel del här och förstår att det inte är så enkelt som att bara sätta dit en ny slinga själv. Det verkar inte finnas nåt företag som slingar om i Europa pga att CE - märkningen är dyr.

Jag vet att Black diamond erbjuder omslingning men enbart för BD kammar och just nu på deras sida så gick det inte att beställa det.

Jag hittade ett tips om att skicka till Mountain tools; de verkar ta alla typer av kamsäkringar
https://www.mtntools.com/cat/rclimb/cams/mt_camresling.htm

Är det nån som testat detta och kan rekomendera Mountain tools? Funkade det bra, prisvärt?
Eller finns det något annat ställe?

Tack

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips