Skillnad mellan olika Tyvek kartor/sjökort

Hej,

Jag letar efter sjökort i Tyvek (eller likvärdiga material) för paddling i Östergötland, ungefär från Gryt till Västervik.

Jag har hittat Utekartan, Calazo och Outdoorkartan. Det är stor prisskillnad mellan dom, så jag undrar vad som skiljer?

Kvalite i materialet, innehåll?

Hej,

Jag letar efter sjökort i Tyvek (eller likvärdiga material) för paddling i Östergötland, ungefär från Gryt till Västervik.

Jag har hittat Utekartan, Calazo och Outdoorkartan. Det är stor prisskillnad mellan dom, så jag undrar vad som skiljer?

Minns inte säkert men det är detaljskilnader - tror en av dem har med sjömärken (på gröna kartan) medan en annan inte. Om du söker finner du säkert min gamla tråd där de två första jämförs och slutar med att jag köpte båda.
Såg nyligen i utekartans reklammail att de erbjuder att göra personliga utsnitt.
Har inte lyckats slita ut någon av mina två varianter ännu.

Kan vara värt att kolla hur ny kartdata de olika leverantörerna har - man vill ju helst inte köpa en "gammal" ouppdaterad karta.

Återkom gärna här och motivera ditt val, till hälp för andra.

/Patrik

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej,

Har nyligen paddlat en dryg vecka med både Utekartan och Calazo. Utekartan klarar blöta och vikningar bättre, båda funkar. På ingen av dom stämde markering av fågelskyddsområde fullt ut. Kolla med lst

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips