Skillnad Macpac possum och Macpac Vamoose

Vi har efter lite läsande fastnad för en Macpac bärstol men vad är det för skillnad på Possum och Vamoose? Om någon vet är vi ytterst taksamma. Kan inte uttyda någon annan skillnad i beskrivningarna annat än att det ingår Sombrero och Rainbow på Vamoosen.

Tack!
 
Övre fickan på Vamoose är avtagbar, samt att bärsystemet är något mer avancerat (lite mer stoppade remmar).

Vi har 2x Possum (tvillingar, nu 2,5 år) och har inte saknat regn- eller solskydd. Solhatt funkar fint, vi är inte ute längre turer än ett par timmar högst. Barnen står inte ut med att sitta längre ändå. Det gick bra även i södra Frankrike i slutet av juni. Kan rekommendera Possum. Av alla babyprylar vi har köpt är det ett av de bästa. Vi köpte från engelsk nätbutik till hyfsat pris, ca 1500 kr st inkl. frakt.
 
vilken butik beställde ni från?

Övre fickan på Vamoose är avtagbar, samt att bärsystemet är något mer avancerat (lite mer stoppade remmar).

Vi har 2x Possum (tvillingar, nu 2,5 år) och har inte saknat regn- eller solskydd. Solhatt funkar fint, vi är inte ute längre turer än ett par timmar högst. Barnen står inte ut med att sitta längre ändå. Det gick bra även i södra Frankrike i slutet av juni. Kan rekommendera Possum. Av alla babyprylar vi har köpt är det ett av de bästa. Vi köpte från engelsk nätbutik till hyfsat pris, ca 1500 kr st inkl. frakt.

Hej,

Vilken butik beställde ni från?

mvh Janne
 
Macpac Vamoose

Vi har efter lite läsande fastnad för en Macpac bärstol men vad är det för skillnad på Possum och Vamoose? Om någon vet är vi ytterst taksamma. Kan inte uttyda någon annan skillnad i beskrivningarna annat än att det ingår Sombrero och Rainbow på Vamoosen.

Tack!


Jag har en Macpac Vamoose som jag köpte begagnad här på utsidan. Supernöjd med den. Possum är säker också bra men jag tror att Vamoose kan användas bättre om det skulle bli regn eller stark sol då sådana skydd ingår. Även myggnät. Bra remmar och midjebälte och ett nackstöd (kudde till barnet kan man köpa extra med kardborrband).

Barnet har även stöd för fötterna och en dagtursäck ingår som sitter med dragkedja på ryggen. den finns även i olika strl så att den passar just DIN rygg. Det är bland det viktigaste då man köper en ryggsäck eller bärstol. Midjebältet ska ju vila på höften annars blir den tung och obekväm. Har haft den på kungsleden, i staden och i de Värmländska skogarna. kan inte klaga på någonting. Poosum är säkert också bra och är lite billigare ser jag nu. Har ingen erfarenhet av den. Nu har du ju fått lite recensioner på dessa.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.