Skidutrustning på RyanAir

Har bokat en flygstol med RyanAir, och lagt till "sportutrustning-skidor" som extrabagage.
Men jag får ingen klarhet i vad som menas med skidutrustning, är det ett kolli innehållande skidor, stavar och pjäxor; eller är det tillåtet att ha ett skidfodral samt en pjäxväska?
//Tomas

Almgren

Avslutat
Jag tycker det står ganska tydligt på deras hemsida att man betalar per kolli.

Sportutrustning* Per föremål/ flyg i en riktning

Christian

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
På SAS är det skidfodral och Pjäxbag. Tydligen inte på Ryan, det blir att flytta långkallingarna från bagen och linda in dom i skidfodralet (transportskydd), då kanske pjäxorna går der i bagen.

Har bokat en flygstol med RyanAir, och lagt till "sportutrustning-skidor" som extrabagage.
Men jag får ingen klarhet i vad som menas med skidutrustning, är det ett kolli innehållande skidor, stavar och pjäxor; eller är det tillåtet att ha ett skidfodral samt en pjäxväska?
//Tomas

Jag åkte med Ryan i lördags 21/2 Skavsta-Bergamo. Tydligen är skidutrustning=skidfodral + pjäxbag, i alla fall när jag checkade in.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.