Skidpanik!

Hej allihop!
Nu har snön och kylan äntligen kommit. Som vanligt har jag trampat i klaveret med att inte ha ett par schyssta skidor att åka på. Som fattig student visar det sig vara en omöjlighet att hitta ett par för under 3000 spänn vilket är lite mycket för min del... Ändock har jag lyckats hitta några alternativ som verkar kunna funka och skulle vilja höra era åsikter om dessa:

Elan tmb vertical 2100:-
Elan Culuoir 2500:-
Extrem AK4 3000:-

Det första alternativet känns som ett schysst alternativ med tanke på priset men verkar vara ganska mjuk. Culuoiren verkar bara vara en tråkig skida coh inte heller tillräckligt stabil och AK4:an har jag ingen aning om, någon som testat?

/samme
 
Extrem hade ju ett rykte om sig att ha stora problem med kvalitet. Det är dock att tag sen jag hörde något om det, så det kanske är löst...
 
freeride har ett bra andrahands-utbud. Synd att man bor som man gör (Umeå), känns inte bra att lägga ner mycket pengar på osedda grejer.
Sorry för detta inlägg. Måste få sublimera ut lite aggression över att vi varken har snö eller nära till att köpa beggade skidgrejer :)
 
Homie; sa:
freeride har ett bra andrahands-utbud. Synd att man bor som man gör (Umeå), känns inte bra att lägga ner mycket pengar på osedda grejer.
Sorry för detta inlägg. Måste få sublimera ut lite aggression över att vi varken har snö eller nära till att köpa beggade skidgrejer :)

Varför klaga finns få ställen där man kan göra lika stora fynd som i Umeå. Då får du ju desutom nya skidor. Du skulle bara ha slagit till för en dryg månad sedan eller så.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.