Ski-lifts eller Getaway Vans - erfarenheter av transfer flygplats - skidort?

Mellan vilka orter ska du åka?
Mellan GVA och Chamonixdalen finns väldigt många bolag och konkurensen håller nere priset något.
Ska du länge - kolla upp om det inklduerar byten som tar tid - har fått sitta en timme nedanför Les Arcs i en ouppvärmd vänthall vid bussbyte.

Ett bolag med många avgångar/bilar parerar lättare för ett försenat plan - antingen om ditt eller något annan sällskap är sena slipper de tidigast ankomna vänta utan kan plneras om till andra bilar.
CHF är en dyr valuta numera och jag avnjöt mitt livs troligen dyraste hamburger-meal (Kung Börjes) på nämda flygplats - tror det blev omrking 140 SEK för vad som kostar omkring 75 SEK i Sverige.

/Patrik

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Från Genève upp i Portes du Soleil-systemet, så inte så långt. Dock otypiska tider på dygnet så lite större konsekvenser vid ev. transportmissar.
Jag har i princip redan vaskat fram de två firmorna bland många andra och ska bara bestämma mig (såvida ingen kommer upp med något förbisett kanontips).

Har åkt med Ski-lifts flera gånger, men det var för ett tag sedan. De har dock på senare år de vuxit till ett storföretag som alltmer bara samordnar och hyr in sig på småfirmornas bussar. Har i o f s både för- och nackdelar - chansen är större att man får lov att hoppa på någon annan/nästa avgång. De verkar ha haft problem medan de vuxit som mest men har alltid varit pålitliga när jag åkt med dem - skulle vara intressant med feed-back om någon åkt med dem nyligen.

Getaway vet jag inget om alls. Verkar fortfarande mer lokalt förankrat, men jag hittar inga omdömen på nätet - därav frågan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips