Ski-lifts eller Getaway Vans - erfarenheter av transfer flygplats - skidort?

Mellan vilka orter ska du åka?
Mellan GVA och Chamonixdalen finns väldigt många bolag och konkurensen håller nere priset något.
Ska du länge - kolla upp om det inklduerar byten som tar tid - har fått sitta en timme nedanför Les Arcs i en ouppvärmd vänthall vid bussbyte.

Ett bolag med många avgångar/bilar parerar lättare för ett försenat plan - antingen om ditt eller något annan sällskap är sena slipper de tidigast ankomna vänta utan kan plneras om till andra bilar.
CHF är en dyr valuta numera och jag avnjöt mitt livs troligen dyraste hamburger-meal (Kung Börjes) på nämda flygplats - tror det blev omrking 140 SEK för vad som kostar omkring 75 SEK i Sverige.

/Patrik

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Från Genève upp i Portes du Soleil-systemet, så inte så långt. Dock otypiska tider på dygnet så lite större konsekvenser vid ev. transportmissar.
Jag har i princip redan vaskat fram de två firmorna bland många andra och ska bara bestämma mig (såvida ingen kommer upp med något förbisett kanontips).

Har åkt med Ski-lifts flera gånger, men det var för ett tag sedan. De har dock på senare år de vuxit till ett storföretag som alltmer bara samordnar och hyr in sig på småfirmornas bussar. Har i o f s både för- och nackdelar - chansen är större att man får lov att hoppa på någon annan/nästa avgång. De verkar ha haft problem medan de vuxit som mest men har alltid varit pålitliga när jag åkt med dem - skulle vara intressant med feed-back om någon åkt med dem nyligen.

Getaway vet jag inget om alls. Verkar fortfarande mer lokalt förankrat, men jag hittar inga omdömen på nätet - därav frågan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips