Skåneleden !!

En fin led är Kust till Kustleden.

Ryssberget är lite krävande kanske ;)
Men jag tyckte det var fint med den fina utsikten.

Kul med rapporter från folk som gått lederne, men skriv gärna lite mera. Gick du hela leden ? (17 etapper om jag minns rätt)Gick det at proviantera i tillräcklig grad? Är det nån etapp du specielt vil rekommendera?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Skåneleden !

Nja jag ar inte gått hela kust till kust leden pga av tidbrist men jag har gått sträckan Sölvesborg - Verum och den gick vi i mars-april i månadsskiftet där och det var väldigt fint då kan även tänka mig att gå där på hösten.

När vi gick så blev det lite brist på vatten för det var skyltat på de flesta vattenställen att det var för hög bakteriealt och därför kunde vi inte ta det.

Men vi frågade runt i husen runt om oc det var inga problem.

Sträckan över och efter Ryssberget tycker jag är fint även sträckan vid Immeln.

Provianterade gjorde vi i Osby, vi skulle även proviantera i Verum var det tänkt men den affären finns inte längre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips