Skåneleden !!

En fin led är Kust till Kustleden.

Ryssberget är lite krävande kanske ;)
Men jag tyckte det var fint med den fina utsikten.

Kul med rapporter från folk som gått lederne, men skriv gärna lite mera. Gick du hela leden ? (17 etapper om jag minns rätt)Gick det at proviantera i tillräcklig grad? Är det nån etapp du specielt vil rekommendera?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Skåneleden !

Nja jag ar inte gått hela kust till kust leden pga av tidbrist men jag har gått sträckan Sölvesborg - Verum och den gick vi i mars-april i månadsskiftet där och det var väldigt fint då kan även tänka mig att gå där på hösten.

När vi gick så blev det lite brist på vatten för det var skyltat på de flesta vattenställen att det var för hög bakteriealt och därför kunde vi inte ta det.

Men vi frågade runt i husen runt om oc det var inga problem.

Sträckan över och efter Ryssberget tycker jag är fint även sträckan vid Immeln.

Provianterade gjorde vi i Osby, vi skulle även proviantera i Verum var det tänkt men den affären finns inte längre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips