Skaljacka under 3000? Tips välkomnas :-)!

149 Bagis.

Klart prisvärd:

050270.jpg

Finns hos Stadium.Köp,köp,köp.

peter

Hârdskaljackor är bra att ha när vädrets makter visar sig fràn sin sämsta sida. I övriga fall, och framför allt nár man rör mycket pà sig, vilket ju är fallet vid vandring och längdskidâkning, bör man kanske ha andra, mer ventilerande och komfortabla alternativ i âtanke. Diverse softshell, vindjackor, gamla hederliga anoraker etc, är b´ñattre alternativ, enligt min âsikt

Personligen har jag bara min regnjacka pà nár det regnar, resten av tiden ligger den i ryggsäcken.

Just dárfór rekomenderar jag lätta och packbara varianter, i exempelvis Gore-Tex Paclite. Dessa ár dessutom billigare.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Blev en Haglöfs Heli II på rea. Är grymt nöjd, testade den på en längdåkningstur i helgen, trots att temperaturen låg runt 0 och jag hade en fleece under blev jag aldrig riktigt svettig. Andningen verkar alltså fungera riktigt bra.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips