Skärmar på Racer

Re: Carbonskärmarna

bennys; sa:
Hittade några fina bilder på carbonskärmarna på Peter White's websida http://www.peterwhitecycles.com Det ser väldigt smutt ut.
bertcaronbike.jpg
Otäckt stor sadelväska...

Egentligen ser konstruktionen väldigt enkel ut. En prepreg som bblivit lite böjd i kanterna och rundad. Borde man nästan klara själv...

Läckert men torde inte skydda

så bra som vanliga skärmar med lapp mot sprut.

Dessutom så behövs hål i fram och bakgaffeländar.

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Re: Biltema

bennys; sa:
Också ett litet inlägg i den ständigt pågående Biltemadebatten. För egen del känner jag mig aldrig lurad då jag handlar på Biltema. I vissa fall får du det du betalar för, dvs skit och i andra fall drar du en vinstlott och får bra prylar till ett facilt pris. Med detta i åtanke kan jag handla på Biltema utan att bli besviken.

Bra formulering. Kanske kan man se Biltemaköp som ett lottköp oftast blir det nitlott men vinstlotter förekommer.

Thure

Stänklapp

Till stänklapp har jag sedan många år en sektion av en oljeflaska. Fästs med två popnit med bricka i skärmens nederkant. Vecket upp mot förskruvningen sätter jag neråt, med ca 1 cm marginal, så tjänar det som förstyvning. Funktion god, vikt och pris racermässigt.
Vad avser sidoreflexer kör jag med scotlighttejp, gul finns på Biltema, över två ekrar. Funktionen är god och vikten godkänd.
Skärmar behövs på vinterracern.

God tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips