Jag kollade upp kursen lite mer, det visade sig att de har franska guider, som ibland är väldigt dåliga på det engelska språket. Kursen går under hela sommaren, 6 dagar intensivkurs. kostnad 4900 kr, (helpension, boende, utrustning men inte resa ner och hem)
Jag har kollat upp STF:s kurser uppe i kebnekaise fjällstation, de har en högalpin sommarkurs som också låter lockande (sju dagar 5400 kr helpension, boende ingen resa tor.). går under sommaren men jag har funderat på 29/6-6/7.
De har även en alpinistkurs, där ska man dock kunna leda grad fyra på kil. Har inte klättrat så mycket på kil så den kursen är jag lite osäker på .
Vidare har de en klätterkurs-fortsättning där man lär sig multi-pitchklättring i alpin miljö, klättra som försteman osv. Datum 7-13/7. Där finns det bara tre platser kvar. Gå in på stf:s hemsida och kolla under paketresor så får du mer information.
Skulle vara kul att få en replagskamrat till ngn av dessa kurser, om du är sugen så kan du skriva vilken kurs du kan tänka dig.