SeaBird Expedition HD-PE

Nu är inte jag erfaren paddlare men de gånger jag paddlat har jag alltid i rodret utom när det är VÄLDIGT grunt, exempelvis när jag går iland.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
En av mina kompisar som precis bytt från HV till LV gjorde en intressant iaktagelse idag. Det är olika kajaker! De SER lika ut, men beter sig tydligen olika. Lagda på en brygga så ser man en av orsakerna. LV har ROCKER! Helt klart och tydligt på bryggan. Hela botten var böjd. HV har tydligen åtminstone tillräckligt långt rakt parti för att uppfattas som att den saknar rocker. Jag paddlade tillsammans med 3st LV idag. Det gick rätt grov sjö, såpass att vi fick kryssa lite. Jädrans vad snabbt de vände! De bara sparkade till fullt utslag på rodret och tog ett redigt styrtag så hade de vänt på eller mellan ett par vågor. "Jag hade inte vågat paddla HV:n idag" var kompisens utlåtande. 82kg paddlare och tom kajak, då verkar HV inte vara någon hit. När man paddlade bredvid SÅG man hur högt den låg i vattnet och hur snabbt han fick börja jobba med balansen för minsta lilla vågor. Med LV ser det "rätt" ut även i sjö och alla mina kompisar med LV uppskattar hur mycket stabilare men samtidigt så mycket mer snabbsvängda de är jämfört med HVn.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips