Scarpas Legend vs. Vector?

Hejsan. Jag är rätt ny pü touring utrustning och är pü väg att införskaffa ett par Scarpa Legend pjux, men stöp över ett par begagnade Scarpa Vector i samma storlek för 1/3 av priset.

Nu hittar jag ingensomhelst info om vad Vector är för pjäxa, mer än att den är fr03 och gjord för touring och att den till utseendet är identisk med Legend fr08). Nün som kan upplysa mig lite i frügan?
 
pjux!

Jag vet inte riktigt vilka pjäxor du har tittat på eftersom scarpa inte har någon pjäxa som heter legend. Men annars ska jag tipsa om www.topptursbutiken.se som har riktigt bra grejer.

Överlag så brukar det vara så att om pjäxan är 5 år gammal så är den väldigt uttrampa och plasten är uttöjd. Lägg pengarna på ett par sköna pjäxor.

Oscar Almgren Uteguiden www.uteguiden.com
 
korrektur

Hej,

Har googlat runt och hittat lite om pjäxorna du kollat på. Ledsen att jag hade lite dålig koll i mitt förra. Men dom du har tittat på är båda relativt mjuka och kommer ta bort stora delar av åkupplevelsen så satsa på ett par lite högra och stabilare pjuk.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.