Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
"Situations that could panic a horse will scarcely cause any concern for a camel. If a horse gets really spooked, it could bolt and run off -- a dangerous situation. Camels will rarely act in such an insensible manner."
http://www.camelphotos.com/CamelVsHorses.html
Synd att det är så vanligt med häst och ovanligt med kamel...
http://www.camelphotos.com/CamelVsHorses.html
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
kamelen är ett fantastiskt distingerat djur om man jämför med den mer hysteriska hästen, mer kameler på vägarna!
Intressant ämne!
Jag rider väldigt mycket i skog och mark på en "nervig" häst, och tycker att det är oerhört viktigt att han ska bli lugnare och kunna möta de flesta faror så jag ser gärna att folk beter sig "helt normalt". Men gärna viftar, kommer fram, gärna med barnvagnar, skidor och cyklar, för det är otroligt läskigt.
Men det är inte alla som tränar sina hästar på det här viset.
För mig kommer säkerhet först och en trygg häst får jag genom att träna honom på det här sättet.
/Katja
Jag rider väldigt mycket i skog och mark på en "nervig" häst, och tycker att det är oerhört viktigt att han ska bli lugnare och kunna möta de flesta faror så jag ser gärna att folk beter sig "helt normalt". Men gärna viftar, kommer fram, gärna med barnvagnar, skidor och cyklar, för det är otroligt läskigt.
Men det är inte alla som tränar sina hästar på det här viset.
För mig kommer säkerhet först och en trygg häst får jag genom att träna honom på det här sättet.
/Katja
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg